sakhabnama

ساخت انواع آبنما موزیکال ،صخره ای،سنگی،دیواری ،...

sakhabnama

ساخت انواع آبنما موزیکال ،صخره ای،سنگی،دیواری ،...

ساخت آبنما در تهران

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۱۸ ب.ظ

مراحل ساخت آبنما

آبنما (Fountain)از سه چیز تشکیل شده است: آب ، که یک لوله را بالا می برد و در یک چرخه مداوم به پایین می رود. پمپ ، که آب را به حرکت در می آورد. و یک قطعه مجسمه ، که بر روی آن آب جاری می شود. این مجسمه را می توان از هر ماده ساخته شده که در برابر آب ثابت مقاومت می کند ساخته شده است. برای پروژه نمایش داده شده در اینجا ، ما از سنگهای بزرگی استفاده کردیم که در محل کار می کنند ، اما سنگفرش ها ، برخی فلزات یا سفال ها همه کار خواهند کرد.

صرف نظر از مواد فواره ، روده های سیستم یکسان هستند. این کار با یک وان یا حوضچه ضد آب شروع می شود که یک سوراخ در زمین را ایجاد می کند تا یک مخزن برای آب ایجاد شود. در بالای این صفحه نمایش مش سفت و سخت قرار دارد که باعث می شود زباله های بزرگ از ورود به وان جلوگیری کنند. صفحه نمایش با سیستم پشتیبان ساخته شده از یک ماده قوی اما مقاوم در برابر آب مانند عرشه کامپوزیت برای جلوگیری از افتادن بدنه چشمه در حوضه در صدر قرار دارد.

پمپ زیر آب قلب سیستم است. در زیر خط آب در حوضه قرار دارد ، چرخش و تصفیه صحیح رواناب از بالا. از آنجا که پمپ الکتریکی است ، چشمه باید به یک پریز برق خارجی دسترسی داشته باشد. پس از ساخته شدن چشمه همچنین برای نگهداری قابل دسترسی است ، بنابراین باید یک درب تله را در صفحه نمایش که به اندازه کافی بزرگ برای دسترسی به شماست ، برش دهید ، پمپ را جدا کنید و بیرون بکشید. (صفحه نمایش و تکیه گاه پشتیبانی می تواند با سنگهای کوچک یا حتی مالچ استتار شود.) لوله ای که آب را به بالای پیچ های مجسمه بر روی پمپ منتقل می کند. همچنین شامل یک دریچه توپ کوچک است که به شما امکان می دهد جریان چشمه را تنظیم کنید ،

لیست خرید

1. پمپ

موجود در خانه یا مراکز باغ. به دنبال یک "زیر آب" باشید. پمپ ها در گالن در ساعت (gph) رتبه بندی می شوند ، اندازه گیری چقدر آب می تواند آنها را تحمل کند و تا چه اندازه می تواند آن را فشار دهد. هر چشمی بزرگتر از 250 اسب بخار در یک چشمه اصلی با لوله ½ اینچی بیش از حد است. ما با استفاده Pondmaster است مدل 250-GPH 2



2. لوله مس ½ اینچ

برای انتقال آب از پمپ به بالای چشمه. یک قطعه 2 فوت بیشتر از ارتفاع چشمه خود بخرید.



3. حوضه ضد آب

مانند سطل انبار پلاستیکی ، سطل مخلوط ملات میسون یا مخزن برای نگه داشتن پمپ و جمع آوری آب. باید 6 اینچ گسترده تر از قطر پایه فواره و 1 پا از پمپ بلندتر باشد تا در حالی که هنوز پمپ را در زیر آب نگه می دارد ، تمام اتصالات لوله متناسب باشد.



4- سنگ

یا مواد دیگری برای ساختن بدنه آبنماچیزی را انتخاب کنید که به راحتی پشته شود. سنگ ها باید دارای صورت صاف باشند. لوله مس حمایت خاصی خواهد کرد ، اما مواد باید به خودی خود بایستند.



5- سنگهای کوچک

برای جلوگیری از پوشاندن قسمت بالای گودال ، یا کلاهک های بزرگ ، مانند محافظ کوته ای یا شیشه ای فرو رفته. یک سطل گالن 5 گالونی باید کافی باشد.

6. آداپتور زن فشرده سازی ½-اینچ-به-اینچ

برای اتصال لوله به پمپ.



۷ Ball اینچ شیر توپ

برای تنظیم جریان آب



8. صفحه نمایش

برای محافظت از پمپ از آوار. صفحه نمایش پنجره فایبرگلاس یا آلومینیومی یا مشبک یا هر چیز دیگری که در یک قاب سفت و سخت قرار می گیرد ، بهترین است. یکی از آن ها را به اندازه کافی بزرگ بگیرید که بتوانید حوضه را بپیچانید.



9. تزئینات کامپوزیت

مانند Trex یا TimberTech ، برای پشتیبانی از چشمه.



10. شن زهکشی

برای داخل و زیر حوضه صید. دو کیسه 50 پوندی بگیرید.



11. پی وی سی 1 اینچ PVC

سیم برق پمپ را به زیر زمین منتقل کنید.

مرحله 2: سوراخ پمپ را حفر کنید

 
 
سوراخ پمپ را حفر کنید

با استفاده از بیل تیز ، یک گودال 2 اینچ را عمیق تر از حوضچه و به اندازه کافی گسترده ای برای جاگذاری آن بکشید. برای محافظت از چمن های مجاور ، خاک را در یک چرخ دستی یا بر روی تار قرار دهید. یک گودال باریک و کم عمق بین گودال و نزدیکترین خروجی بیرونی حفر ک

مرحله 3: حوضه و مجرا را تنظیم کنید

 
 
حوضه و مجرا را تنظیم کنید

یک بستر به ضخامت 2 اینچ ماسه زهکشی در گودال قرار دهید. حوضچه را بالای ماسه سنگ قرار دهید. در صورت لزوم ، ماسه را تغییر دهید تا حوضه سنگ نوردد.

فاصله از خروجی تا لبه گودال را اندازه بگیرید. یک قطعه از لوله پی وی سی را به این طول برش دهید. یک رشته را از طریق کانال بچسبانید و یک انتهای آن را به شاخه پمپ بچسبانید. پلاگین را از طریق مجرا بکشید. پلاگین را به طور ایمن به انتهای لوله بکشید تا مجدداً وارد نشود. مجراها را در سنگر قرار دهید و دوباره آن را پر کنید.

مرحله 4: قطعات را خشک کنید

 
 
قطعات را خشک کنید

پمپ را در مرکزآبنما قرار دهید. صفحه را روی گودال قرار دهید و آن را مستقیماً در محل خروجی نخی روی پمپ قرار دهید. همچنین صفحه را در لبه نزدیک به مجرا علامت بزنید

مرحله 5: یک افتتاحیه را علامت گذاری کنید

 
 
علامت گذاری به عنوان افتتاحیه

با استفاده از قیچی ابزار ، یک دایره به عرض 1 اینچ را در علامت مرکز برش دهید. سپس یک تخته سه طرفه را در علامت مجرای برقی که به اندازه کافی بزرگ است برش دهید تا به شما امکان دسترسی پیدا کرده و پمپ را برای سرویس دهی جدا کنید

مرحله ششم: لوله و پمپ را به هم وصل کنید

 
 
لوله و پمپ را وصل کنید

با استفاده از دستگاه برش لوله ، یک قسمت 4 اینچی را از انتهای لوله مسی برش دهید. اتصالات فشرده سازی را در انتهای شیر توپ شل کنید. یک مهره را از شیر توپ ، سپس حلقه برنج یا فرول ، روی قسمت طولانی لوله بکشید. لوله را در یک انتهای شیر توپ قرار دهید ، سپس مهره را روی ماسه سوراخ کرده و روی شیر قرار دهید. بخش کوتاه لوله را به همان روش به انتهای دیگر شیر وصل کنید.

انتهای آداپتور پیچ خورده را بر روی پریز برق بچسبانید. انتهای فشرده سازی را جدا کرده و مهره و سپس فرول را روی قسمت کوتاه لوله بکشید. لوله را با اتصالات فشاری به پمپ وصل کنید. با استفاده از آچار قابل تنظیم ، هر سه مهره فشرده سازی را یک دور چهارم دیگر محکم کنید.

یک لایه 2 اینچی ماسه زهکشی را در قسمت زیرین حوضه بریزید. پمپ را در مرکز حوضه با لوله چسبانیده شده قرار دهید. صفحه را روی لوله بکشید و آنرا مرتب کنید تا فلپ دسترسی نزدیک مجرای باشد
مرحله 7: دک را ببندید

 

 
 
دکوراسیون

با استفاده از هندزفری ، بخش هایی از عرشه را به اندازه کافی طولانی برش دهید تا از هر طرف به چند اینچ از گودال برسید. عرشه را در بالای گودال در بالای صفحه قرار دهید.

مرحله 8: حفاری های سنگها
 
 
سنگ ها را حفاری کنید

سنگ هاا پشته کنید تا آرایش زیبایی دلپذیری ایجاد کنید. قسمت زیرین هر سنگ را با مداد شماره کنید تا در هنگام خاموش نگه داشتن نظم ، دستورالعمل را نگه دارید.

یک سنگ را روی زمین نرم یا شن بگذارید. با استفاده از مته چکش مجهز به بیت سنگ تراشی 5 ⁄ 8 اینچی ، از قسمت صاف سنگ حفر کنید. برای همه سنگها تکرار کنید.

نکته: یک سطل آب در نزدیکی مته نگه دارید. به طور مرتب مقداری بر روی سنگ ریخته تا مرطوب شود و بیت های مته خنک شوند.

مرحله 9: چشمه را جمع کنید
 
 
چشمه را جمع کنید

سنگها را روی لوله مسی ببندید تا انباشته و متعادل شوند. لوله ای را که سنگ ها به پایان می رسد علامت گذاری کنید. سنگ بالای را برداشته و از برش لوله برای برش لوله مسی 1/4 اینچ در زیر علامت استفاده کنید. سنگ را تعویض کنید.

سطل را از شیلنگ باغ پر کنید و آب کافی اضافه کنید تا 5 اینچ از پمپ بالا رود. شیر توپ را باز کنید ، پمپ را وصل کنید ، آن را روشن کنید و جریان را بررسی کنید. فشار را با شیر توپ تنظیم کنید.

مرحله 10: تمام کردن
 
 
پایان

آب را با چرخاندن سنگ های انباشته هدایت کنید. سنگ های کوچکتر را در شکاف ها نگه دارید تا ساختار پایدار باشد. برای اینکه آرایش دائمی شود ، آب را خاموش کرده و چسب سیلیکونی روشن را بین سنگ ها فشار دهید. قبل از روشن کردن چشمه ، اجازه دهید چسب خشک شود. هنگامی که چشمه راهی را که می خواهید بپیچید ، صفحه را ببندید و پایه را با سنگهای کوچک استتار کنید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی