sakhabnama

ساخت انواع آبنما موزیکال ،صخره ای،سنگی،دیواری ،...

sakhabnama

ساخت انواع آبنما موزیکال ،صخره ای،سنگی،دیواری ،...

تجهیزات ساخت آبنما

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۵۸ ب.ظ

تجهیزات آبنما

آبنما می تواند آن قطعه از طبیعت را که شما باغ خود می نامیدید به مکانی جادویی تبدیل کنید که در آن از زندگی لذت خواهید برد و قدرت خود را بازیابی کنید.

آبنماهای مدرن از نظر بصری آنقدر متنوع هستند که می توانید به معنای واقعی کلمه چنین طرحی را متناسب با هر منظره طراحی کنید. داشتن ویژگی های عملکردی مختلف ، از اشکال ، اندازه های مختلف ، مواد مختلف ، دکوراسیون - انتخاب هر چیزی برای یک مورد خاص کار دشواری است.

آبنما و باغ

یک آبنما کلاسیک یا یک چشمه آوانگارد با مجسمه ها و تزئینات برجسته می تواند در باغ شما ظاهر شود ، با استفاده از فلز و شیشه در ساخت و ساز ، یک آبنما چشمگیر سوئیس ، که جت های آن به ارتفاعات عالی یا یک چشمه دست ساز خواهد رسید. که در آن آب از بالا می افتد ، چشمه ای با مه. چشمه منبع ، چشمه ای که آب آن از طریق موضوعات شیشه ای یا پانل های شیشه ای و غیره جاری می شود. ایده های این باغ در زمینه ساخت این سازه های آب شگفت انگیز قابل شکستن است.

آبنما ها را می توان در استخر موجود در محل یا در یک کاسه مخصوص ساخته شده تنظیم کرد. سازه های پیش ساخته با مخازن کوچک وجود دارند که به سادگی روی سطح قرار گرفته اند. آنها خوب هستند زیرا می توان آنها را در زمین های آسفالت ، تراس ، حیاط ها و هنرستان ها نصب کرد.

 

ابزارهای آبپاش

تجهیزات آبنماها پیچیده نیست. برای یک آبنما کوچک ، یک پمپ برق کوچک با نازل و مجموعه شیلنگ کافی است. اگر طراحی را پیچیده تر می دانید ، باید یک کیت پیشرفته خریداری کنید ، که به شما امکان می دهد تنظیم تنظیم خودکار جریان آب (سرعت و جهت آنها) و همچنین نورپردازی پویا (از جمله رنگ) را داشته باشید. و همچنین عملکردهای مفیدی مانند تصفیه آب با فیلترهای ویژه ، ریموت کنترل و موارد دیگر.

 

 

آبنماهای  باغ - ترانه ای از آب

هنگام در نظر گرفتن طرحی در باغ خود با دستگاهی مانند چشمه ، مهم است که یک "موسیقی متن فیلم" طبیعی را در نظر بگیرید. صدای آب می تواند بسیار متفاوت باشد: خنده دار ، روشن ، نرم ، آرام ، بلند ، حباب و غیره. ماهیت و تأثیر اصوات متأثر از ارتفاع و اندازه جت است: صداهای بلند ، باریک و صوتی تولید خواهد شد ، گسترده ، با یک جریان بزرگ - عمیق.

جت ها توسط نازل ساخته شده اند. معمولاً 2-3 تا از آنها در کیت چشمه وجود دارد که به شما امکان می دهد نه تنها بصری ، بلکه دامنه صدای سازه را نیز گسترش دهید و همانطور که می خواهید یک "آهنگ آب" ثابت نیز در آن قرار دهید.

سرعت جریان آب نیز بر تأثیر صدا تأثیر می گذارد و تقریباً تمام تجهیزات چشمه مدرن امکان تنظیم را فراهم می آورد.

چرا آب در چشمه زنده است

از میان تمام بدنهای آب ، چشمه هوای را فعالانه مرطوب می کند - زیرا آب آن در حرکت ثابت است. علاوه بر این ، هنگامی که جت ها صعود ، سقوط می کنند و می شکنند ، ساختار مولکول های آب تغییر می کند و یون های با بار منفی از هوا می گریزند ، که دانشمندان آن را "ویتامین سلامتی" می نامند.

آنها پادزهرهای یون های منفی هستند که بر سلامتی و رفاه یون های مثبت در هوای عادی ما تأثیر می گذارند ، با گرد و غبار پر شده و با تابش فن آوری های نوین به شدت نفوذ می کنند. توجه: یون های منفی در هوا در امتداد ساحل و کوه ها غالب می شوند. وقتی فرد آنها را تنفس می کند ، وارد جریان خون می شود و فرآیندهای بیوشیمیایی را برای ترمیم بسیاری از ساختارهای بدن تحریک می کند. ترک آبنما - منبع کوچک آب زنده خود - نامناسب خواهد بود.

چشمه درمانی رنگی

چراغ چشمه یک کار اضافی است ، اما بسیار جالب و مفید است. همراهی نور از حرکت جت آب نه تنها تاریکی را برطرف می کند بلکه تأثیر عاطفی دارد. نور استاتیک هنگامی که آب از نور پر شود ، خوب است ، اما نور پویا ، که در آن نور نیز زنده می شود و با آب بازی می شود ، جلوه ای غیرقابل توصیف می بخشد.

 

کسانی که می خواهند به روزرسانی نمای خارجی آن را خاص و به یاد ماندنی کنند ، پیشنهاد می کنیم از یک آبنما خانگی کوچک استفاده کنید. یک دستورالعمل گام به گام برای ساختن چشمه با دستان خود بسیار ساده است و همه افراد دارای مجموعه ای از ابزارها و مواد خاص هستند که قادر به ایجاد این زیبایی در حیاط خود هستند.

   چشمه ای را در کشور برپا کردیم

گزینه اول در این طرح نصب و راه اندازی بارانی برگزار   شکل و فرم آن است. اندازه حیاط را در نظر بگیرید ، فواره را خیلی بزرگ یا کوچک نکنید - جلوه بصری مثبتی نخواهد داد. به یاد داشته باشید ، قدرت تجهیزات پمپاژ به طور مستقیم متناسب با اندازه سازه است.

اکنون باید قطعه مناسب برای نصب را انتخاب کنید. اول ، چشمه باید جایی باشد که به وضوح قابل مشاهده باشد. ثانیا ، باید در نزدیکی محل استراحت باشد. صدای آب روان و طراوت خنک در گرمای تابستان مؤلفه های مهم آرامش بخش آرام و آرام در فضای باز است. سعی کنید چشمه ای را در آفتاب آزاد قرار ندهید. به دلیل نفخ آن ، آب باید به طور مکرر تغییر کند. همچنین درختان جایی برای ساخت و ساز ندارند ، ریشه ها می توانند به چنگال آسیب بزنند و مجبور خواهید بود برای ترمیم تمام عنصر دکوراسیون را جدا کنید.

برای نصب یک آبنما در باغ خود ، مکان هایی را در نزدیکی دیوارها انتخاب نکنید. در این حالت ، آشنایی با قالب و قارچ ها فرار نمی کند. و این ، به نوبه خود ، نه تنها ظاهر را خراب می کند ، بلکه بوی نامطبوع مایع را نیز ایجاد می کند.

برای ساخت و سازهای آینده در سایت برنامه ریزی کنید. برای آنها فواره ای در جاده نصب نکنید.

   راهنمای گام به گام نصب آبنما در کشور

ما با استفاده از نمونه ای از طراحی بسیار ساده - fontanel fontanel - در مورد ایجاد یک چشمه با دست خود صحبت خواهیم کرد این نوع ساخت و ساز چندین مزیت دارد:

  • ظاهر لوکس؛
  • مراقبت آسان؛
  • دسترسی آسان به قطعات برای تعمیر؛
  • امکان تجزیه و تحلیل برای زمستان.

پس از انجام نصب ، گودال پایه را کمی بزرگتر از کاسه چشمه کاوش می کنیم علاوه بر این، باید سنگر کم عمق در اطراف از طریق فهرست   (حدود 10 سانتی متر).

چشمه DIY. دستورالعمل های عکس

در انتهای گودال باید بالشتی از شن   15 سانتیمتر ضخامت داشته باشد. این قسمت زیرزمینی سازه را از ریشه های گیاه محافظت می کند. سطح را صاف کنید و یک کاسه پلاستیکی روی آن قرار دهید . فونت را مطابق سطح برجسته می کنیم ، شن و ماسه می کنیم. ظرف را باید به گونه ای قرار دهید که لبه های آن 5-8 سانتی متر پهن شود.

قدم بعدی پر کردن ظرف پلاستیکی زیر کاسه با آب است. لازم نیست "با یک اسلاید" را وارد کنید ، روی لبه 4-6 سانتی متر بگذارید.

اکنون لازم است که چشمه را نصب کنید   و عملکرد تجهیزات پمپاژ را بررسی کنید. اگر پمپ برق را   می توان تنظیم کرد ، سپس طوری تنظیم کنید که آب دوباره داخل کاسه بیفتد. رویکرد انتخاب تجهیزات باید بسیار دقیق باشد. در حالت ایده آل ، هنگام خرید ، به فروشنده توضیح دهید که اندازه کاسه و حجم کاسه چیست. وی سپس به شما در انتخاب تجهیزات لازم کمک خواهد کرد.

چشمه DIY. دستورالعمل های عکس

بعد از نصب کاسه و پمپ ، تمام کاری که باید انجام دهید لباس های ضد آب است . بوم را با قطر سوراخ برای چشمه برش می دهیم. با شروع از مرکز آن ، نوارها را برش می دهیم. این کار باید به گونه ای انجام شود که قطر دایره داخلی حاصل از آن برابر با قطر کاسه سازه باشد. نوار حاصل از مواد خم شده و داخل ظرف پایین می آید. می توانید آنها را با درزگیر تعمیر کنید. چشمه های DIY همیشه به کار و صبر و دقت کافی در کار ، به خصوص در این مرحله از ساخت و ساز نیاز دارند.

بنابراین ساختار اندازه پایه از دست داده است و با ثبات، دو چوب و آن را در یک پارچه مهر و موم شده قرار اتصالات و بالای خود گالوانیزه سیم مش . شکل سلول روی اندازه سنگ یا سنگریزه که در دکوراسیون آبنما گرم می شوند تأثیر می گذارد .

چشمه DIY. دستورالعمل های عکس

مرحله آخر ساخت   طراحی دکوراسیون است. مرز آبنما را می توان با سنگ های بزرگ ریخت ، اما آن را خیلی واضح نکنید. سنگ های کوچکی مانند سنگریزه های دریایی یا ماسه سنگ ها روی شبکه گذاشته می شوند. در صورت لزوم اضافه کردن خودانگیختگی به فواره ، مرزهای آن نیز مشخص نیست. گیاهان مختلف در لبه های سازه به نظر می رسند. چشمه
 موضوعی ژاپنی   برای دوستداران یادگیری شرقی به روشی مشابه تنظیم شده است. دستورالعمل گام به گام برای ایجاد چشمه باغ با دستان خود به سبک ژاپنی از نکات مشابهی تشکیل شده است. طرح ساخت و ساز را در زیر مشاهده خواهید کرد.

  آبشار DIY

ما چیزی بزرگ ، اما کوچک ، تقریباً 1 متر ارتفاع   نخواهیم داد ، آبشار آبشار است که می توانیم انجام دهیم قبلاً با جزئیات توضیح داده شده است که چگونه یک گودال پایه را برای یک کاسه استخر تهیه کنید. اما این بار در حال ساختن یک آبشار هستیم. و اگر ارتفاع طبیعی برای آن وجود ندارد ، باید بطور مستقل ساخته شود.

برای تپه   فرآیند راحت از حفر ترانشه. فقط کافی است زمین را که یک اسلاید در آن قرار دارد پرتاب کنید و آن را با دقت خم کنید. برای شیلنگ آبرسانی در نقطه ریزش آب ، یک   گودال تخلیه کوچک و دیوار خاکریزی بسازید .

چشمه آبشار DIY. دستورالعمل های عکس

پس از آماده شدن چاله های پایه و خاکریزهای آبشار ، شروع به پوشاندن کف مینی حوض و دیوارها با مواد ضد آب   (به عنوان مثال فیلم PVC) می کنیم. بوم را به گونه ای دراز بکشید که نه تنها کف گودال و دیوارها را به طور کامل بپوشاند ، بلکه حدود نیم متر را نیز به طرفین گودال گسترش می دهد.

حتماً لوله آبرسانی را در بالای آبشار در کانال خندقی که از قبل آماده شده است ، قرار دهید. 30-40 سانتی متر به سمت بالا یکی از لبه های آن را خم کنید.

این بار ما در حال ساخت یک طراحی دائمی هستیم و بنابراین بهتر است یک تاسه برکه را بتن ریزی کنید . برای شروع ، ما با دقت   در پایین چاله مش فلزی دراز کشیده ایم نباید ضد آب اجازه داده شود که آسیب ببیند. در مرحله بعد ، یک لایه بتونی با ضخامت حدود 12-15 سانتی متر بکشید.

نحوه ساختن یک چشمه در کشور با دستان خود. عکس

حالا باید دیوارهای کاسه را آماده کنید ما شبکه را می دهیم ، آنرا در راه حل که هنوز جامد نشده است ، تلفیق می کنیم. شما می توانید با نصب یک آبنما با یک پمپ do-it خودتان ، که به نظر می رسد در یک روز به یک آبشار آبشار تبدیل شود. دیوارهای کاسه استخر را پر کرده و سخت ترین مرحله ساخت را تمام کنید.

قسمت بعدی ساختاری است که   حاصل ساختار دکوراسیون است. ما روی تپه قبلاً ساخته شده قدم می گذاریم. مراحل باید در حدود 30 سانتی متر باشد و سه سرب کافی خواهد بود.

ماسه سنگ مسطح ، سنگریزه   یا هر ماده دیگری که طعم آن را می دهد روی سطوح صاف پخش می شود بقیه چشمه ، از جمله فیلم در اطراف محیط ، با سنگ ، شن ، سنگ مرمر یا سایر مواد از پیش آماده شده تزئین شده است.

باقی مانده است که پمپ را روشن کنید و قلم ساختار را با آب پر کنید. می بینیم که چطور جریان به آرامی از پله های آبشار پایین می رود و از اصالت منطقه حومه ما لذت می برد.

  آبنما سنگی

چگونه درست کنیم چشمه سنگی ؟ اکنون در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد. ابتدا باید از در دسترس بودن کلیه تجهیزات و مواد لازم مراقبت کنید. ما نیاز خواهیم داشت:

  • پمپ آب (زیر آب مناسب با قدرت متوسط)؛
  • ظروف پلاستیکی زیر کاسه؛
  • لوله ای ساخته شده از فلز یا PVC برای هدایت کابل های برقی؛
  • کلاچ؛
  • سنگ مسطح و ماسه سنگ؛
  • میله های چوبی؛
  • تنظیم کننده جریان آب؛
  • یک لوله مسی با قطر 15 میلی متر.

گودال فونداسیون   باید کمی بیشتر از ظرفیت آماده شده برای این اهداف برای کاسه چشمه باشد. با خوابیدن با فضای بین خاک و دیواره های گودال ، موقعیت کاسه را بسیار تقویت خواهیم کرد. مانند موارد قبلی ، ساخت بالش ماسه ای در انتهای گودال را فراموش نکنید در بالای صفحه باید یک لایه سنگریزه ریخته باشید.

 

پمپ آب   به طور مستقل در مخزن آب قرار دارد. در صورت لزوم ، کار بر روی تعمیر آن آسان تر خواهد بود. یک مخزن آب ساده را می توان در برابر آوار محافظت کرد. مش ریز . بلوک های چوبی در بالای مش فلزی قرار می گیرند تا استحکام به سازه دهند   (در صورت تمایل می توان آنها را با اتصالات فلزی جایگزین کرد).





پایه چشمه یک لوله فلزی خواهد بود که عمود بر پمپ چسبانده می شود.

مرحله بعدی تهیه سنگ صاف است. برای انجام این کار ، با استفاده از ابزارهای ویژه ، سوراخ هایی با قطر کمی کوچکتر از قطر لوله فلزی - پایه سازه ایجاد می کنیم.


بعد ، طبق اصل هرم کودکان ، ما یک "لوله" را "کاشته" می کنیم. این تنها برای تکمیل فواره ها و اتصال پمپ با عناصر تزئینی باقی مانده است. یک چشمه بسیار ساده اما مؤثر و زیبا در کشور با دستان خود آماده استفاده است.


   انواع مختلفی از چشمه ها را با دست خود بر روی توطئه های فردی

   چشمه های زیر آب

اگر قبلاً حوضچه ای در حیاط وجود داشته باشد ، می توان از آن به عنوان یک چشمه زیر آب استفاده کرد . اصل کار آن ساده است. آب مستقیم از حوضچه ریخته می شود. در این حالت برای نصب فواره زیرزمینی لازم برای شما:

  • پمپ؛
  • لوله برای آبرسانی؛
  • یک نازل مناسب برای ایجاد یک جریان آب و تنظیم آن در جهت درست.

نازل ها بسیار متفاوت هستند. به عنوان مثال نازل زنگ   بیانگر طرحی از دو دیسک است. جریان آب از طریق آنها عبور می کند و با تنظیم فاصله تغییر می کند. نازل " بهار گرم " - باریک به بالای لوله - کاملاً مؤثر از این پدیده طبیعی کپی می کند.

پتانسیل قابل توجهی در چنین ساختارهایی وجود دارد. به عنوان مثال ، شما می توانید یک اثر ضرب و شتم قابل توجه در زمین ایجاد کنید. برای انجام این کار ، چشمه را به گونه ای سوار کنید که انتهای لوله از بالای سطح مخزن امتداد نداشته باشد.

با استفاده از نازل های پیشرفته تر می توانید امکانات دکوراسیون را تا حد زیادی گسترش دهید. تأثیر اسپلش آب ، نازل های متعدد و بسیاری از تغییرات دیگر به طور همزمان برای انتخاب طراح چشمه در خانه کشور شما.

   فواره های ثابت

این نوع چشمه یک کشف واقعی برای دوستداران و متخصصان هنر طراحی است. سازه ها می توانند به صورت قلم های سنگی طبیعی ، سازه های باستانی شکل بگیرند. آنها از گلدان های سفالی ، بطری های پلاستیکی و هر ماده ای که در دسترس باشد ساخته شده اند. چشمه ها اخیراً به ویژه در باغ های ژاپن بسیار محبوب بوده اند.

هرگونه مواد مقاوم در برابر سرما مناسب است: سنگ مرمر ، سنگ مصنوعی ، سنگریزه دریایی و موارد دیگر. برای تزئین چنین فواره ها ، آنها اغلب به نقاشی متوسل می شوند. دو روش برای انجام این کار وجود دارد:

  • رنگ آمیزی مواد قبل از ساخت سازه؛
  • نقاشی یک شکل تمام شده.

گزینه اول بسیار گرانتر است ، اما بسیار مطمئن تر است. پردازش طرح چشمه با وسایل خاص ، برای محافظت از آن در برابر خزه ، قارچ و قالب مفید است.

چشمه پایدار کوچک برای مکانهای تفریحی خانوادگی یا زمین های بازی در نزدیکی آن به نظر می رسد. کلاس کارشناسی ارشد ما "Do-It-You-You Felfain at the Cottage" به طراحان تازه کار کمک می کند تا شاید یکی از عناصر اصلی دکوراسیون در حومه شهر را ایجاد کنند. و فرقی نمی کند این یک چشمه کوچک جیزر باشد یا یک آبشار بزرگ آبشار 2 متر ارتفاع. نکته اصلی این است که باعث خوشحال شدن مالکان می شود و مشکلی ایجاد نمی کند.

 

دستورالعمل های ویدئویی برای ساختن یک چشمه در کشور

برای تجهیز یک باغچه ، بسیاری از افراد برای راه اندازی چشمه ای با دست خود متوسل می شوند.

چشمه تزئینی در طراحی بسیار زیبا به نظر می رسد ، همچنین دارای یک آرامش بخش است.

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که نصب آن فرایندی پیچیده و گران است.

اگر دستگاه او را درک کنید ، می توانید به راحتی با دستان خود یک چشمه در کشور بسازید.

چشمه نباید در محل زیر نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد ، در غیر این صورت آب به صورت دوره ای شروع به گل می کند ، و به دلیل تغییرات مکرر ، سرعت جریان آن افزایش می یابد.

درختان اطراف نیز می توانند اثر منفی داشته باشند: برگ ها ، شاخه ها می توانند ساختار را مهار کنند و ریشه ها می توانند ساختار داخلی را از بین ببرند.

بهتر است یک فواره را در محلی که برای استراحت در نظر گرفته شده قرار دهید. خوب ، اگر از هر جای باغ قابل دیدن باشد. هنگام انتخاب مکان ، لازم است خود نوع چشمه را تعیین کنید.

نوع اصلی

چشمه های باغ در نوع خود هستند: زیر دریایی و ثابت.

غوطه وری به طور مستقیم در استخر واقع در باغ استفاده می شود. اصل چشمه بر اساس ساختن یک قلاب استوار است.

برای ساخت آن ، به پمپ ، لوله کشی و نازل نیاز دارید تا جت شکل بگیرد. چنین طرح هایی طبیعی تر ، نزدیک به طبیعت هستند ، که اغلب در باغ های ژاپنی مورد استفاده قرار می گیرند.

فواره ثابت ، ساختاری است که یک مجسمه از آن بالا می رود. ما در پارک ها و میادین به طور یکسان ملاقات می کنیم.

ماده ساخت چنین چشمه هایی سنگی مصنوعی است که خود را با دوام و مقاوم در برابر سرما نشان داده است.

اگر طرحی برای زیبا سازی چشمه وجود داشته باشد ، احداث آن به احداث فونداسیون و ساخت برکه احتیاج دارد.

ساخت هر نوع چشمه شامل تهیه چاله ، تقویت ، نصب مخازن (مخازن) ، پمپ است.

لوازم جانبی و نصب

برای ساختن چشمه سنگی باغ ، مواد زیر مورد نیاز است:

  • سنگ؛
  • ذغال سنگ بزرگ؛
  • شن؛
  • پمپ؛
  • ظرفیت مخزن؛
  • اتصال مس و لوله پی وی سی؛
  • راه آهن

کار بسیار زیادی برای نصب فواره در حیاط با آماده سازی گودال آغاز می شود که باید 5 سانتی متر کمتر از ظرف و فضای آماده برای خروجی باشد.

یک پمپ در کاسه قرار می گیرد و دهانه ها برای خروجی آماده می شوند.

با کمک راه آهن ، سازه ثابت است (ریل در بالای مسیرها گذاشته شده است). سپس سنگ ها در بالای یکدیگر قرار می گیرند ، در یک لوله مس پیش از وسط حفر می شوند.

در شرایطی که شما نیاز به ایجاد یک چشمه (حوضچه) با وسایل بداهه دارید ، نیاز خواهید داشت:

  1. سنگ؛
  2. زمینی
  3. پمپ؛
  4. وان آکریلیک (تایر)؛
  5. ورق آهنی و سایر مواد برای تزئین.

یک گودال برای اندازه حمام حفر می شود. دوش نصب شده است ، تمام سوراخ های تخلیه بسته هستند تا از نشت آب جلوگیری شود.

از ورق آهن برای محافظت در برابر پاشش آب استفاده می شود. آن را به طور عمودی در اطراف وان با فاصله کوتاه قرار می دهد ، بعداً به عنوان مثال با سنگ تزئین می شود.

شکاف بین حمام و آهن با ماسه پوشانده شده است. سپس ضد آب را با فیلم PVC یا پلی اتیلن متراکم انجام دهید: ظرف را روی لبه های ورق آهنی خود بپوشانید.

سپس در کف حمام می توانید نور پس زمینه را تنظیم کرده و با سنگریزه های کوچک تزئین کنید. با آب پر کنید و پمپ را از وسط بریزید.

می توانید کل ساختار را با مجسمه ها ، شکل های گلدان و گلدان ها تکمیل کنید ، و حمام را با پوشش گیاهی پر کنید یا محاصره کنید.

چگونه با استفاده از لاستیک چشمه ای را با دستان خود درست کنیم؟ اصل عمل همان است: گودالی که آماده می شود ، لاستیک غوطه ور در آن ، که قبلاً بریده شده بود.

لبه های تایر باید کمی از سوراخ به نظر برسد. علاوه بر این ، همه چیز با یک فیلم پوشیده شده است ، لبه های آن برای لاستیک فصلی شده است.

به تدریج ، مخزن از آب پر می شود ، پمپ در مرکز نصب می شود ، و طرفین آن با سنگ تزئین شده است.

همچنین ممکن است که سنگهای کوچک در یک ظرف قرار داده شوند ، اما در این حالت آب به سرعت ابری می شود. نتیجه یک حوضچه کوچک است.

 

در کشورآبنما درست می کنیم

حوضچه ای در کشور مانند چشمه ساخته شده است. باید فهمید که قبل از هر چیز یک استخر زینتی خواهد بود ، شما نباید درگیر پرورش ماهی شوید یا در آن شنا نکنید.

تجهیزات استخر باید طبیعی باشد ، اما نباید همزمان به یک باتلاق تبدیل شود.

گیاهان آبزی به نور خورشید احتیاج دارند ، اما اثر بیش از حد آن برای کل سیستم مضر خواهد بود: آب می تواند شکوفا کند.

بهترین مکان در هنگام استخر در سایه ، ناهار ، تابستان است.

برای تعیین "فضای زیادی" ، و دنبال کردن خورشید در طول روز ، باید از خط حوضچه استفاده کنید.

اگر در این نزدیکی بنایی وجود ندارد ، می توانید با کمک درختان یا بوته ها سایه بزنید. اما در این حالت ، شما باید حوضچه را مرتباً با برگ و شاخه های افتاده تمیز کنید.

بهتر است یک سطح صاف با بوش را در همان سطح قرار ندهید. این حوضچه وقتی یک اسلایده کوهستانی در این نزدیکی وجود دارد ، زیبا به نظر می رسد.

تفاوت طبیعی در ارتفاع به شما امکان ایجاد جریانی را می دهد که در حوضچه جریان دارد ، همچنین با مرتب کردن یک پل ، می توانید یک آبشار را برای تکمیل تصویر وارد کنید.

 

برای ساخت حوضچه ، می توانید از ظروف پلاستیکی آماده و همچنین مواد بداهه دار استفاده کنید: وان یا لاستیک.

ساخت آبشار

ایجاد آبشار در کشور با دست خودمان امکان پذیر است. برای این سرمایه گذاری ، مواد مورد نیاز همان ساخت چشمه خواهد بود.

به عبارت دیگر ، ایجاد آبشار به معنای ساخت و تزئین چشمه در کشور با دست خودمان است.

همه چیز مطابق تکنیک کلی انجام می شود: مکانی انتخاب می شود ، عمیق سازی آماده می شود. اما چشم انداز در اینجا بسیار با دقت انتخاب شده است.

برای ایجاد آبشار ، باید مکانی را با تپه انتخاب کنید ، اگر در سایت وجود ندارد ، باید به صورت مصنوعی انجام شود.

پله های سنگ طبیعی تر به نظر می رسند. سنگ های تخت برای ساخت آبشار در یک مکان مناسب تر هستند (از کاسه های سفالی ، عروق قابل استفاده هستند).

 

برای اتصال آنها از ملات سیمانی استفاده می شود. فروشگاه همچنین گزینه خرید آبشارهای آماده را دارد.

نوع فاز بستگی به اراده دارد ، که یک جریان آب خواهد بود. جریان سریع توسط موقعیتی در بالای سنگ ها و فاصله باریک بین آنها شکل می گیرد.

برای یک جریان صلح آمیزتر ، از سنگ هایی با مسافت برابر استفاده می شود. اگر آبشارها با سنگهای خشن باشد ، آبشار در رودخانه ها فرو می رود.

توان پمپ برای سازه هایی که از 1.5 متر بیشتر نباشد ممکن است از 70 وات بیشتر نباشد ، در غیر این صورت باید بیشتر باشد.

پمپ دارای دو دهانه است: یکی برای مکیدن آب ، دیگری برای بیرون کشیدن. سوراخ ها به هر دو سوراخ وصل شده اند. در پایین کسی است که می خورد ، کسی که روی آبشار است - کسی که فشار می آورد.

برای بهره برداری از پمپ ، یک ترانسفورماتور ولتاژ کم نصب شده است که در اتاق ابزار قرار می گیرد و با استفاده از یک سیم بکسل متصل می شود.

می توانید ویدیوی نحوه ساخت آبشار را تماشا کنید.

آبنما بدون پمپ

در کشور می توانید بدون استفاده از پمپ ، یک مینی چشمه با دستان خود بسازید. چرا مینی؟ زیرا فشار آب کافی روی یک سازه بزرگ وجود ندارد که بر روی آن می توانید یک آبشار قرار دهید.

به هر حال ، لوازم خانگی بسیار ارزان تر از خریداری شده است.

اصل ارتباط کشتی ها این طرح را تأکید می کند. این بدان معناست که برای این کار از کشتی های مستقر در ارتفاعات مختلف استفاده می شود که با لوله هایی ارتباط برقرار می کنند که از طریق آن آب جریان می یابد.

برای بهبود سیستم ، دو مخزن در همان ارتفاع قرار دارند و لوله‌هایی که از آنها گرفته شده را به آداپتورهای T شکل متصل می کنند. از این طریق ، آب هنگام ورود به مخازن سرریز می شود.

نکته اصلی در اینجا اطمینان از جریان مداوم آب در عروق است. قطر لوله باید کوچک باشد ، بنابراین عمر سرویس سازه افزایش می یابد.

بهتر است مخازن با همان حجم ساخته شده از پلاستیک گرفته شود. سوراخ های قطر کوچکتر در انتهای لوله ها ساخته می شوند. با جوشکاری سیلانت یا جوش سرد پردازش می شود.

 

کشتی سوم باید دو برابر بزرگتر از مخازن قبلاً چسبیده باشد. یک آداپتور T در وسط آن ، دو سوراخ برای لوله های عروق کوچک (همچنین پردازش شده) نصب شده است.

مخزن سوم باید زیر سطح دو مورد قبلی باشد.

حوضچه ، پایه ای برای فواره های آینده ، آماده است. همچنین می توانید یک آبشار کوچک ایجاد کنید.

آبشاربرای خانه

برای ساختن یک آبشار ساخته شده در خانه ، لازم نیست در تابستان خانه های کلبه ای داشته باشید. می توان آن را در خانه درست کرد.

این امر مستلزم:

  • کلاه بطری؛
  • یک موتور؛
  • کلاه دئودورانت (دور)؛
  • لوله راه راه؛
  • کلاه اندازه کلاه دیگر؛
  • فویل و چسب گرم؛
  • جعبه پلاستیکی

صفحه فوقانی از درب بطری بریده می شود ، حلقه باقی مانده به 4 قسمت (مساوی) تقسیم می شود. سوراخ کوچکی روی صفحه ساخته می شود و قطعات بریده شده بهم وصل می شوند که در نتیجه ، یک گل باز به دست می آید.

یک آبشار زینتی از یک تکه فویل ساخته شده است. می توانید با پیش حفاری سوراخی در آن ، یک پوسته را به عنوان منبع آب تبدیل کنید.

نمونه هایی از چشمه های کشیده شده را می توانید در عکس مشاهده کنید.

 

محصول را می توان از قبل رنگ آمیزی کرد. باتری و سوئیچ وصل شده اند. آبشار برای چسب در امتداد لبه های جعبه ثابت شده است.

بعد از خشک شدن ، جعبه با آب پر می شود. می توانید با سنگریزه ، صدف ، توپ های فویل تزیین کنید.

یک آبشار کوچک آماده است.

حتی \ u200b \ u200b که کوچکترین چشمه می تواند سهواً منظره یک خانه تابستانی یا یک خانه خصوصی را تغییر دهد. یک ساختار تزئینی مطمئناً به گوشه ای از آرامش در سایت شما تبدیل خواهد شد ، زیرا در هر لحظه فرصتی برای اتحاد با طبیعت خواهد بود. آیا دوست دارید آن را سریعتر به واقعیت تبدیل شود؟ فوق العاده پیچیده چیزی نیست - ساختن چشمه ای با دست خودشان در اختیار همه است. نمی توان باور کرد؟ سپس یک دستورالعمل گام به گام با تصویری در ذهن خود داشته باشید که در زیر می توانید با درگیر کردن سریع و بدون وجود یک حرفه ای چشمه ای مؤثر و کاربردی بدست آورید.

آبنما را انتخاب کنید

اول از همه ، شما باید گزینه مناسب چشمه را برای سایت خود انتخاب کنید. ما در مورد ابعاد ، شکل و ماده آن صحبت می کنیم. هنگام حل این مسئله ، به فضای و سبک خانه تابستانی یا حیاط خانه شخصی خود توجه کنید.

بنابراین ، برای یک منطقه بزرگ ، بهتر است یک مدل مجسمه ای کلاسیک را انتخاب کنید ، که به مرکز ترکیب منظره تبدیل شود. و برای یک حیاط متوسط ​​، به شکل فواره ها: صدف های دریایی ، شخصیت های پری ، خانه ها ، ظروف و دیگر چهره های مشابه مناسب هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی