sakhabnama

ساخت انواع آبنما موزیکال ،صخره ای،سنگی،دیواری ،...

sakhabnama

ساخت انواع آبنما موزیکال ،صخره ای،سنگی،دیواری ،...

نحوه ساخت آبنما

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۴:۰۸ ب.ظ

آبنما اصلی از مواد فوری

اما لازم نیست یک مجسمه تمام شده بخرید ، زیرا با دستان خود نیز می توانید یک آبنما درست کنید. ساده ترین گزینه یک ساختار سنگی است. برای ساختن این امر ، سنگ های صاف و بزرگ را روی هم قرار دهید ، دریل هر یک از آنها را با یک مته برقی بسازید و تمام محصولات بدست آمده را بر روی لوله مس بچسبانید - از این طریق است که آب به بالای سازه می رود. . سپس شکاف را با سنگریزه های کوچک ببندید و ترک را با درزگیر سیلیکون درمان کنید.

مکانی را انتخاب کنید

مرحله بعدی مشخص کردن محل قرارگیری آبنما در سایت است. برای اینکه یک ساختمان بتواند عملکرد زیبایی شناسی خود را به طور کامل انجام دهد ، نمی تواند "در هر نقطه" نصب شود - مهم است که بهترین مکان را انتخاب کنید. و برای این کار باید تفاوت های ظریف زیادی را در نظر داشته باشید.

  1. در مرحله اول ، در منطقه بسیار باز جایی برای چشمه ها وجود ندارد ، زیرا ممکن است آب تحت تأثیر نور فعال خورشید شروع به "شکوفه" کند.
  2. ثانیا ، آبنما را نمی توان در میان درختان قدرتمند قرار داد - ریشه آنها می تواند باعث تغییر شکل مخزن و آبگرفتگی شود. علاوه بر این ، برگ ها ، گل ها ، میوه ها و دانه های درخت به طور مداوم چشمه را آلوده می کنند.
  3. سوم ، ساختار نباید به خانه خیلی نزدیک باشد ، در غیر این صورت با جریان هوا رطوبت روی دیواره های آن سقوط می کند.
  4. چهارم ، لرزیدن چشمه در هوای آزاد نامطلوب است به طوری که پوسته های آن جیب را "مختل نکنند".

آبنما را طوری قرار دهید که از قسمت های مختلف سایت قابل مشاهده باشد.

بنابراین ، مکان ایده آل برای یک آبنما زینتی ، سایه جزئی جزئی است که توسط گل ها و بوته های کم احاطه شده است.

وقتی مکانی را انتخاب می کنید ، مستقیماً جلو بروید تا آبنما ها را مرتب کنید. این شامل اجرای مرحله ای از سه گروه اصلی وظایف است:

  • تهیه مخزن؛
  • نصب پمپ؛
  • نصب و تزئین فواره ها.

مخزن را آماده کنید

برای اینکه چشمه محکم و جامد باشد ، تجهیز تجهیزات هیدرولیک و مخزن مخصوص آب ضروری است. این کار به شرح زیر انجام می شود:

  • قبل از عمق و قطر محاسبه شده مورد نیاز ، گودالی را حفر کنید.

مهم! عمق مخزن باید زیر سطح زمین باشد تا خاک اطراف کاسه چشمه شسته نشود و پایه تغییر شکل ندهد.

  • یک لایه نازک از شن را در انتهای گودال حاصل قرار داده و دیوارهای جانبی آن را با آجر تقویت کنید.
  • سطح داخلی گودال را با یک فیلم پلاستیکی ضخیم بپوشانید - این از عبور آب جلوگیری می کند.
  • فیلم را در لبه بالای مخزن ثابت کرده و اتصالات را با درزگیر سیلیکونی مقاوم در برابر سرما درمان کنید. سنگ ها را در پایین گودال بریزید و آنها را روی سطح فیلم پخش کنید. سنگ ها نباید تیز باشند تا فیلم خراب نشود.
  • برای جلوگیری از افزایش سطح آب در مخزن ، یک تخلیه اضطراری کوچک را در نزدیکی گودال پایه ترتیب دهید.

ساخت آبنما

پمپ را نصب کنید

آبنما بدون مهمترین ساز و کار نمی تواند کار کند -. این مسئولیت حرکت مداوم جریان آب است. اصل کلی کار پمپ ساده است: آب از طریق نازل داخل مخزن تخلیه می شود ، سپس وارد خط لوله ای می شود که در آن تمیز کردن خشن و ریز انجام می شود و سپس آب تصفیه شده به داخل نازل فرستاده می شود. است

کیفیت عملکرد آبنما به طور مستقیم به نوع پمپ بستگی دارد:

  • Submersible - بر اساس اصل سانتریفیوژ کار می کند و در مرکز مخزن آبنما زیر آب قرار دارد. این یک وسیله ارزان اما قابل اعتماد است که برای نصب به هیچ نوع بست بستنی احتیاج ندارد - پمپ غوطه وری بسیار سنگین است ، بنابراین به تنهایی حرکت نمی کند. برای فواره های ضعیف کوچک مناسب است.

طرح: عملیات پمپ برای فواره ها

  • سطح - نوعی پمپ جدی تر است که نه در داخل مخزن بلکه در سطح زمین در لبه آن نصب شده است. چنین تجهیزات برای چشمه های بزرگ با ساختار پیچیده طراحی شده است.

لوله کشی سیستم های پمپاژ را می توان از لوله های پلاستیکی ساخت. قطر مطلوب آنها 16 میلی متر است.

شورای برای تقویت پمپ ، علاوه بر این یک مخزن فشار نیز نصب کنید - این فشار ثابت جریان آب را تضمین می کند.

دکوراسیون آبنما

پس از نصب عناصر اصلی عملکردی ، باید چشمه را نصب کنید یا از قسمت بالایی آن مراقبت کنید. اگر از مجسمه های تمام شده استفاده می کنید ، باید نصب مخصوص آنها را نصب کنید. اما یک چشمه سنگی خانگی ابتدا بر روی یک تخته سنگ فلزی نصب شده است ، ابتدا در بالای مخزن قرار می گیرد.

سپس برای تزئین سازه اقدام کنید. آبنما ها را می توان با گیاهان ، سنگ هایی با اندازه های مختلف ، شکل های سفالی ، مجسمه های زیبا و هر جزئیات دیگری که در سایت خود مناسب می بینید تزئین کرد.

می توانید آبنما را با سنگ ، مجسمه و گیاه تزئین کنید.

ابزارهای تزئینی لوکس مانند روشنایی را فراموش نکنید. می تواند نور زیر آب ، نوار سبک ، نور شناور ، لامپ زمین باشد - در اینجا شما نیز نامحدود هستید. اما به یاد داشته باشید که سازه های سبک باید کاملاً محکم باشند و تمام مخاطبین آنها باید تا حد امکان از آب محافظت شود ، در غیر این صورت استفاده از آنها ناامن خواهد بود.

وقتی تمام کارها تمام شد مخزن را با آب پر کرده و چشمه را شروع کنید.

همانطور که می بینید ، برای ایجاد یک آبنما زیبا با دستان ، نیازی به کار سخت و هزینه زیادی ندارید. از دستورالعمل ها منحرف نشوید ، از مواد باکیفیت استفاده نکنید و از آزمایش دکوراسیون نترسید - با پیروی از این سه قانون ساده ، مطمئناً یک چشمه کاربردی پیدا خواهید کرد که سال ها چشم شما را خوشحال می کند. و آن را به روشی مثبت تنظیم می کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی